Training energieke gespreksvoering

Page header

Pffffffff HR wil weer dat we de gesprekken gaan voeren, ik moet er nog 23 in december! 

Of liever: 

Aandacht, begrip en communicatie helpt altijd in het ontwikkelen van onze medewerkers en dat pas ik zo veel mogelijk toe, met of zonder gespreksformat of - systeem! 

 

Hoe noemen jullie het gesprek met leidinggevende en medewerker? Uit een onderzoekje dat ik deed bleek dat er 22 namen voor zijn! Van “ontwikkelgesprek”, resultaatgesprek of toekomstgesprek tot zelfs “passiemoment”.

Hoe het gesprek ook heet, het voeren van (met name beoordelings-)gesprekken ligt in veel organisaties ter discussie of wordt afgeschaft. Want: hoe hou je het levendig, hoe blijft het ècht en geen “moetje”, hoe zorg je dat ook de medewerker het gesprek waardevol vindt? 

 

Tip 1: geef je medewerker 1 ontwikkelpunt mee in plaats van een hele lijst. Eén ontwikkelpunt geeft focus en is voor een medewerker al vaak een grote hefboom voor ontwikkeling. Onderschat soms niet hoe het is om van "altijd stil zijn tijdens een vergadering" te gaan naar "pak het woord en maak je punt". Hou het klein en ervaar grote verschillen! 

 

Ik ontwikkel de training vanuit de dagelijkse praktijk van jullie gespreksvoering. Inclusief de formulieren of de software die wordt gebruikt of juist het aanpassen daarvan. We zetten een nieuwe koers op weg naar een werkbaar resultaat. De gesprekken worden weer vanuit een positieve flow gevoerd! En dat brengt bedrijfsresultaat! 

 

Tip 2: draai het om: laat (ook) je medewerkers trainen in het voeren van het goede gesprek met hun leidinggevende! Deze training kunnen wij ook verzorgen. 

WAAR KAN IK JE NOG MEER MEE HELPEN?